2010. április 27., kedd

Interaktív tábla előnyeiről és hátrányairól

Interaktív tábla.

Egy elég sűrűn hallható szóösszetétel, kis túlzással már a csapból is ez folyik.

De mi is tulajdonképpen az interaktív tábla?

Egy kis bemutató a témáról és a különböző eszközökről:











A Wikipédia ezt írja.

Ezen a linken hasznos ismereteket találunk, itt pedig , egy régebbi cikk olvasható, hasznos linkekkel.

Egy hasznos eszközcsalád, amelybe sokféle kialakítású, és gyártmányú berendezés tartozik.
Közös tulajdonságuk, hogy modern taneszközként állnak az iskolák, diákok és pedagógusok szolgálatára, egy újfajta megközelítésben zajló tanítási-tanulási folyamat során.

Újfajta megközelítés:
Előnyök és hátrányok kiindulópontja.

Az Oktatási Minisztérium honlapján található egy lassan két éve íródott cikk a digitális tábla előnyeiről, angol nyelven.
Pozitív gyakorlati tapasztalatok egy iskolából.

Előnyök-hátrányok
egy másik megközelítésben.

Egy jól beállított, jól működő interaktív táblával megsegített tanulási-tanítási folyamat (tanóra) összehasonlíthatatlanul érdekesebb, jobb hatásfokú, mint a klasszikus frontális osztálymunka.

Persze, a frontális tanítás már nem is lehet a modern pedagógus eszköztárának VIP helyén.

Az oktatásban bekövetkezett paradigmaváltás elengedhetetlenné teszi az IKT eszközök széles körű és folyamatos alkalmazását.

Jeles képviselője az eszköztárnak a digitális, vagy interaktív tábla.

Előnyei:

"Élő"-vé varázsolja a táblán megjelenő tartalmakat.
Akár az ujjunkkal is tudunk parancsokat adni, szerkeszteni, stb.
Számtalan anyagot találunk a világhálón egyes problémák, feladatok bemutatására.
Színes, mozgó képek, filmek segítik a megértést.
Könnyűszerrel tudjuk változtatni a tartalmat, a változtatásokat el tudjuk menteni, produktumot hozunk létre.
Könnyűszerrel megoszthatjuk egymással, távoli társainkkal a munkánk eredményeképpen elkészült dokumentumokat.

Hátrányai:

Drága.
Vigyázni kell rá, sérülékeny.
Nem mindenki ért hozzá elsőre.
Több eszköz egyidejű használata szükséges, (a feltételek nem mindenhol adottak).
A pedagógusok kis százaléka használja, macerás, stb.


Összegezve:

Egy remek eszközcsalád, amely jól együttműködik a többi IKT eszközzel, segédeszköze lehet a konnektivista tanulási folyamatának, stb.
Sajnos elég drága, amely nehezíti az elterjedését, bár vannak hordozható és lényegesen olcsóbb eszközök, de az iskolák így is nehezen szerzik be, a pedagógusok pedig egyáltalán nem tudják.
alapjaiban kívánja a változást a tanításban, szemléletváltozás nélkül nem megy.
Idő szükséges a felkészüléshez, a tanóra megtervezéséhez (ez a tábla előtti időkben is időigényes volt), hogy valóban új szemlélet szerint közelítsünk egy témához és fel is tudjuk dolgozni, nem mellékesen átadni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Fogalomtérképem