2010. április 12., hétfő

Ning vs. Moodle 2.

Az előzőből kimaradt a "vs" most pótolom.
Tulajdonképpen csak a Mooodle-t elemezgettem.

Elöljáróban egy link, amely a "Modern Eszközök a pedagógiában" című Ning hálózat egy része, saját lapom címe.

A Ning a Moodle-hoz képest szabadabb, rosszul értelmezve szabadosabb is.
Ez nem negatív kritika természetesen, csak megállapítás. Számomra közelebb áll a mai divatos "webkettes" trendhez.
A blogolás, kép- illetve videó-feltöltés a nagy népszerűségnek örvendő közösségi portálok hangulatát idézi, így nem nagy a váltás, és nem idegenkedhetnek a mai kor diákjai a használatuktól, hiszen gyakorlatilag nem kell itt sem mást csinálni, mint megosztani, csevegni, stb.

Persze kissé mégis más, nem csupán szórakozás, hanem tanulás, információátadás lenne a célja, erősen építve a közösségekre.

Egymással interaktívan tudnak érintkezni a diákok, felhasználók, és azonnali üzenetekben oszthatják meg egymással a véleményüket, tapasztalataikat, kérhetnek segítséget, stb.

Egy-egy céltudatosan kialakított hálózat kiváló tere lehet egy adott téma boncolgatásához, a web2 számtalan lehetőségét kihasználva, könnyed stílusban, egyszerűen, és így nagyobb hatékonysággal.
A Ning rendszer lényegét tulajdonképpen azonnal, vagy percek alatt átláthatja az is, aki még nem ismeri, ezért hamar a használatba is veszi, gyarapítva így a felhasználók táborát.
Pontosan ezért érzem közelebb a fiatalokhoz a Ning hálózatot.

Könnyedén tudok létrehozni egy saját hálózatot, ahová egy adott diákcsoportnak van csak jogosultsága belépni, így a feladatokat célzottan tudom megfogalmazni és mindenki számára elérhetővé tenni.
mivel az átlagos tanítási órák általában kevésnek bizonyulnak a különböző projektek végrehajtására, így a diákok otthonról is hozzátehetnek a projekt sikeréhez.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Fogalomtérképem