2010. március 28., vasárnap

Az akadályok alapján milyen konkrét megoldásokkal lehetne a moodle használatát egy iskolában bevezetni?

Pár éve az SDT elindulása sem volt zökkenőmentes, mert nem voltak felkészülve a pedagógusok erre a lehetőségre, ráadásul az eszközellátottság is hagyott némi kívánnivalót maga után az iskolákban. A HEFOP lehetőségein belül rengeteg pedagógus kapott SDT alap-, és szaktárgyi képzéseket, amelyek során elsajátíthatták az IKT eszközök használatát, az SDT-vel karöltve.

Jelenleg a rsadalmi Megújulás Operatív Program keretében, az IKT módszerek elsajátítása érdekében országos szinten rengeteg pályázat nyerteseként a pedagógusok jelentős része részt vehet képzéseken, amelyek során elsajátíthatják az alapvető ismereteket, technikákat ahhoz, hogy a mindennapi munkájuk során felhasználják a 21. sz. technikai vívmányai közül az IKT keretein belül alkalmazható alkalmazásokat, lehetőségeket.

Persze ez egy jó lap a munka elkezdéséhez, a szemléletváltás is fontos, miszerint a tanítási folyamat során akarják is alkalmazni, a technikai újítást.
amíg egy e-mail üzenet elküldése gondot jelenthet adott esetben, addig nehezen várhatjuk el, hogy aktív fórumhasználó pedagógusok egymással interaktívan fogják megbeszélni a szakmai munka során felmerült kérdéseket és mondjuk Twitter-üzenetekkel reagálnak egymás felvetéseire, vagy a Tanárblog-on.
Persze a legjobb szándék ellenére sem lehet ezeket a célokat megvalósítani, ha nincs mivel és mikor!

A technikai háteret egészen egyszerűen alapvető feltételnek tartom, így ezeket biztosítani kell ahhoz, hogy érdemben lehessen bármilyen IKT-megoldás alkalmazásáról beszélni.
Elavult géppark lecserélése, új berendezések beszerzés nélkül lehetetlen a munka hatékony végzése, majd az eszközökhöz való hozzáférés és megfelelő időtartam biztosítása is elengedhetetlen.
A pedagógusoknak meg kell tanulni a használatukat, el kell sajátítani az új alkalmazásokat, és a gyakorlatban olyan jártasságra szert tenniük, amely a tanórákon ténylegesen javítja a munka hatékonyságát.
A gyakorlás során szerzett fokozatos hozzáértés, rutin, egyre csökkenti a ráfordított energiát és időt, így egyre érdekesebb feladatokkal tudják majd fűszerezni mindennapi munkájukat.

A fejlődés és a sok pozitív visszajelzés pozitív visszacsatolásként jelentkezik majd a munkájuk során, így örömmel fogják használni és fejleszteni tudásukat, repertoárjukat a jövő nemzedékének nagy megelégedésére, és természetesen hasznára.

Néhány hasznos link a témával kapcsolatban:

Digitális tananyagok
Educatio_2010 kiállítás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Fogalomtérképem