2010. március 29., hétfő

Milyen vélt vagy valós okai vannak, hogy az iskolák többségében nem használnak moodle keretrendszert?

Ez az ingyenes, szabad forráskódú, intézményre és személyre szabható keretrendszer 1999-ben, Ausztráliában született, és máris a legelterjedtebb ilyen rendszer a világon. Moodle – a legnépszerűbb tanulási platform

Elolvasva Nóri blogbejegyzését, a következő pár mondat nagyon helytálló az én ismereteim szerint is:

... technikai akadályai is vannak a keretrendszer használatának, hisz még ma is akadnak emberek, akiknek nincs rendszeres internet hozzáférésük otthon, vagy épp vannak iskolák, ahol egy rendes informatika/számítástechnika terem vagy épp a könyvtár felszerelése számítógépekkel és internettel problémát jelent...


Ez ma, 2010 márciusának végén is probléma, mármint az, hogy egy vidéki iskola számítástechnika termében egyszerre lehetetlen internetezni több embernek, mert a rendszer annyira lelassul, hogy gyakorlatilag lehetetlenné válik a kommunikáció.
A gépek elavultak, a cseréjük viszont anyagi bázisok híjján, nem megoldható.

A pedagógusok egy része pedig nem tartja a lépést az IKT eszköztár gyarapodásával, így a moodle keretrendszer használata fel sem merül.

4 megjegyzés:

  1. A cikk valóban tanulságos és nagyon pozitív előjelekkel mutatja be a rendszert... de neked mi a válaszod a címben feltett kérdésedre? :)

    VálaszTörlés
  2. Elismerem :) szép munka, hajrá az SDT-vel is. Ha voltál kint az Educatio 2010 szakkiállításon esetleg, vagy találsz olyan forrást, ami felvonultatja a digitális tananyagok világát "széltében" (és nem csak az SDT-t), akkor érdemes lenne ott is körülszaglásznod. (Már ha ez a téma érdekel téged persze!)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm a segítséget és a konstruktív hozzászólásodat!

    VálaszTörlés

Fogalomtérképem