A tanár -diák kapcsolatban szerepet játszó személyiségtulajdonságok című írásából.
Az írás azt kutatja és mutatja be, hogy miként vélekedik a tanár illetve diák az interperszonális kapcsolatokban való ideális tulajdonságokat.
Kicsit beleásom magam és folytatom.
Találtam egy cikket a sulineten a tanár személyiségjegyeiről, illetve az elvárásokról velük szemben:
A cikk szerint a három legfontosabb tényező sorrendben:
- szaktárgyi tudás
- általános műveltség
- szakmai (pedagógiai) ismeretek, képességek, jártasságok
Figula Erika cikke szerint is a szakma a következő személyiségtulajdonságokat tartja fontosnak:
- reális énkép, reálism önismeret
- önbizalom, önbecsülés
- hitelesség, kongruencia
- magas fokú elkötelezettség és felelősségtudat
- nyitottság, nyíltság mások iránt
- emberszeretet, gyermekszeretet
- tolerancia
- szociális érzékenység
- szuggesztivitás
- fegyelem, önfegyelem
- kritikai, önkritikai érzék
Ezek a tulajdonságok azonban nehezen értelmezhetőek, és túl általánosak, ráadásul gyakorlatilag egzakt módon nem mérhetőek.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése