2010. március 7., vasárnap

Olvasónapló Figula Erika Új Pedagógia Szemlében megjelent,
A tanár -diák kapcsolatban szerepet játszó személyiségtulajdonságok
című írásából.

Az írás azt kutatja és mutatja be, hogy miként vélekedik a tanár illetve diák az interperszonális kapcsolatokban való ideális tulajdonságokat.

Kicsit beleásom magam és folytatom.

Találtam egy cikket a sulineten a tanár személyiségjegyeiről, illetve az elvárásokról velük szemben:

A cikk szerint a három legfontosabb tényező sorrendben:
  1. szaktárgyi tudás
  2. általános műveltség
  3. szakmai (pedagógiai) ismeretek, képességek, jártasságok

Figula Erika cikke szerint is a szakma a következő személyiségtulajdonságokat tartja fontosnak:

  1. reális énkép, reálism önismeret
  2. önbizalom, önbecsülés
  3. hitelesség, kongruencia
  4. magas fokú elkötelezettség és felelősségtudat
  5. nyitottság, nyíltság mások iránt
  6. emberszeretet, gyermekszeretet
  7. tolerancia
  8. szociális érzékenység
  9. szuggesztivitás
  10. fegyelem, önfegyelem
  11. kritikai, önkritikai érzék

Ezek a tulajdonságok azonban nehezen értelmezhetőek, és túl általánosak, ráadásul gyakorlatilag egzakt módon nem mérhetőek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Fogalomtérképem